söndag 16 augusti 2009

Ingemar Bergman i vår koloni..

Min J sover oftast när jag kommer hem från jobb, typ 4 på morgonen.
I ett förvirrat tillstånd kan man få honom till att svara en massa tokigt.
En gång fattade han inte att han låst mig ute, och i sömnen fattade han inte att han var tvungen att komma och öppna. Men till svar fick jag något som lät så här:
"Det finns väl inget jag kan göra som du inte kan göra själv"
Min J skämdes lite efter det.

Nu i helgen då jag kom hem, inträffade detta.
J vaknar till lite innan jag ens hann säga hej.
Jag ser på honom att han inte är vaken.
-Vem är jag, frågade jag?
-Jag vet väl inte vem du är. Vem är du?

Om jag bara hade funnit mig där, för en millisekund, hade jag svarat:
-Jag är döden!

Bara för att se reaktionen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar