torsdag 3 december 2009

Till min hemlige bokvän:

Vilken genre håller du dig helst till:
Det är så blandat. Roliga, romantiska, självbiografier. Nyss ramlade jag in på Stieg Larssons-milleniumserien. Hjälp till självhjälp.

Favoritförfattare: Marian Keyes, Stieg Larsson
Läser du på något annat språk än Svenska: Engelska och svenska
Lyssnar du på böcker: Jag laddar oftast in dem i min mp3 spelare då jag ska resa lite längre.
Samlar du på böcker av någon särskild författare: Stieg Larsson, Camilla Läckberg
Vad är du ute efter då du läser: Att få skratta, beröras, använda hjärnan.
Finns det någon genre eller författare du undviker: Njae.. kanske för djupa böcker.
Finns det någon författare eller genre som du gärna vill testa, men inte kommit dig för: Kriminalromaner. Jag hade inte trillat dit om jag inte läst Milleniumserien. Så det var en rolig vändning i mitt vanliga bokval.
Finns det några särskilda titlar du letar efter som du skulle bli speciellt glad över att få: Hmm.. njae..nää.

Vad gör du helst på fritiden: Jobbar. :) Njae, musik, pyssla, måla, djur, dator, fotografera.
Samlar du på något: Videofilmer, stämplar, shabbychic saker.
Favoritfärg: Vit, svart, grön
Tv-serier du uppskattar: Komedier, Vänner, Seinfeldt, The big bang theory, Desperate housewives, Greys Anatomy..etc.
Favoritfilm, eller vilken film gillar du bäst: Höstlegender..annars romantiska komedier.
Föredrar du té eller kaffe: Jag dricker ofta chai-latte. Men annars är det kaffe med mjölk.
Vilken sorts godis gillar du: Hmm..allt tror jag. Men kanske mest choklad. Oooh och saltlakrits.
Stjärntecken: Tvilling. En typisk sådan.
Något du skulle avsky att få i ett paket vid jul: Neej, det tror jag inte. Återkommer efter jul, om jag kanske har ändrat mig. :)
Något du verkligen skulle bli glad för att få på jul: filmer, musik, shabbychic saker, presentkort.
Allergier: Nope nej njet icke näppsansa.

Lycka till min kära hemliga bokvän. :)

2 kommentarer:

  1. Ååååååh, det här blir kul!! Vad lite mer specifikt skulle du bli extra glad över? Gillar du smycken? Är du frusen? Vilken film vill du se men ännu inte sett?
    dhjkps

    SvaraRadera
  2. ..det enda som slog mig nu är ett Kinderegg. Tramsigt. :)
    Jag gillar smycken, men använder tyvärr för sällan.
    Inte särskilt frusen, näsan dock ibland.
    Jag älskar djur.. men det kan bli svårt att skicka på posten. :)
    Snöänglar gillar jag åsså.

    SvaraRadera