fredag 4 september 2009

Egentligen..

..Har jag ingen lust att blogga. Men börjar jag inte snart,
så är det kanske så att jag struntar i det helt.

Hur kommer det sig att när folk frågar hur man mår, så svarar man oftast. "Bra tack, och själv?"
När man egentligen kanske mår skit.
Är det för att man skäms för att man inte mår bra,
Eller är det för att man verkligen inte vill störa andra med sina problem.
Är det en ren reflex.
Kanske det är jobbigt att berätta för folk att man mår dåligt, så därför tar man den lätta vägen.
När jag hör mig själv ta den lätta vägen,blir jag arg på mig själv.
Jag har ju lika mycket rätt att ta plats som någon annan.
Men jag vet också, att många har fullt med sitt egna liv. Att de inte hinner lyssna, eller ta till sig att andra kanske behöver prata och bli hörda.

Det är så ofta någon säger- Idag är det lite kämpigt.för att.. etc etc.
När svaret blir- Ja jag haaaar sååå jobbigt på jobb nu...bla bla.

Stanna upp för helvete och lyssna, och låt personen få lite omtanke och känna att den blir hörd!

Nu svor ja åsså..
Sa ju att det inte skulle bli bra om jag blogga nu.

(jag har underbara vänner som bryr sig...)

2 kommentarer:

  1. Du får svära hur mycket du vill Gumman och du får ta plats så mycket du vill på min tid :) Delar den gärna med dig :) Dag som natt...

    Kramar om... @---)-------

    SvaraRadera
  2. Först: Vad tråkigt att din hund har gått bort!
    Det är verkligen inte lätt när man mister en sådan "familjemedlem". En del tycker att man är lätt bisarr som sörjer i den omfattningen man gör. Jag tror att det är svårt för de som inte har haft hund/djur själva att förstå hur mycket ens husdjur faktiskt betyder för en. De är personligheter och de tar stor plats i ens liv, både i hjärtat och i vardagen.
    Man kan aldrig säga "Det var ju bara en hund" så funkar det ju inte. Han såg ut att vara en riktig raring och han har det säkert bra var han nu är..
    Hoppas att du "mår bättre" snart!

    SvaraRadera