tisdag 15 september 2009

Samtal med katten Tristan:

Jag: Godmorgon Tristan!
Tristan: Nämen Heey bruden! Läget?!
Jag: Jodå, lite trött bara.
Tristan: Jasså, vad nu då? Snarkade J?
Jag: Minns du inte?
Tristan: Eh, nej vadå?
Jag: Du trampade runder i sängen, bl.a. rakt i ansiktet på mig. Sen bet du mig i näsan.
Tristan: Du skojar?!
Jag: Nej, knappast. Har fortfarande känningar.
Tristan: Gick jag i sömnen kanske? Gör ju det ibland.
Jag: Kanske. Tror du att du kan låta bli det framöver?
Tristan: Absolut, lovar, aldrig mer! Märkligt det där..
Jag: Vadå?
Tristan: Sömngångandet. Igår vaknade jag i köksvasken. Härom natten låg jag inne på kattoan.
Jag: Ja men det gör du ju även ibland då du är vaken.
Tristan: De är de enda ställena jag får vara ifred på. Och tänka..
Jag: Så har vi en deal nu då? Inget mer spatserande och bitande.
Tristan: Visst bruden. Inga problem. Jag lovar.
Jag: Kanon! Så vad ska du hitta på nu då?
Tristan: Kattoan!
Jag: Jasså du ska fundera lite?
Tristan: Ehh.. Nej, om du måste veta så ska jag skita.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar