torsdag 23 juli 2009

Jag har en vän som har en underlig liten idé.
Egentligen inte underlig utan underbar.
Hon kan inte se att något ska behöva vara ensamt.
Som tex: Ska hon handla smör och det bara finns 2 av en sorts smör kvar.
Så vill hon helst inte ta det ena ifrån det andra.

Hur jag fick reda på detta var på jobb, då jag råkade lägga en sak bredvid en hög av samma sak.
Nej pep hon till och lade upp den på de andra.
Samma gäller tex. en förpackning av något slag i affären. Är det en ensam kvar, flyttar hon den närmare en annan sort, så den ska slippa vara själv.
Detta är inget jag skriver för att göra narr av henne. Jag tycker egentligen det är något fantastiskt. Men att det kanske kan uppfattas jobbigt och annorlunda.

Men jag tycker om hur hon tänker..
Att någon tror så hårt på tvåsamhet. Att inte behöva vara själva.
Så skulle fler tänka tycker jag.

1 kommentar:

  1. här finns en till som gör samma sak, särskilt med tändare, skedar och annat smått, dom ska inte behöva ligga ensamma, ligger dom för långt från varandra så flyttas dom genast närmare.

    SvaraRadera