tisdag 28 juli 2009

Tabletter borde ha olika färger och former..

Nu för tiden är jag jättenoga med att kolla vilken tablett jag tar.
Nu knaprar jag ju inte tabletter så ofta, men när jag väl gör, så borde jag ha bättre koll.
Det var ett tag sedan, så var jag lite stressad, skulle till jobb.
Famlar runt bland alla askar, rycker åt mig en tablett,
slänger den lite käckt i munnen och sväljer ner den med ett glas vatten.
Ska lägga tillbaka resten av pillrena och ser med fasa i blicken:
- Vaa, faaan, min insomningstablett var det jag tog.
Aaaahh.. panik!

Jaha ja, det var bara bita ihop och gå till jobb.
Kaffe var det enda jag drack den dagen, samt att jobbet var ganska så lustigt.

Så jag vill gärna att mina tabletter ska ha formen av de vitaminerna man tog när man var liten, rosa, gula, gröna, dinosaurier

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar